Ångerrätt & reklamation

Returer & reklamation

Öppet Köp / Ångerrätt

Flash tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning.

Retur i butik (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 14 dagar efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. För att slippa returfrakt rekommenderar vi att du returnerar varan i någon av våra butiker, din närmaste butik hittar du här. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln/retursedeln (som du fick med leveransen) till butiken när du returnerar varan. Har du betalt med kort återförs pengarna direkt på ditt konto i butik.  Det tar 2-3 bankdagar innan pengarna finns på ditt konto. Tag med legitimation. Har du betalat med faktura får du pengarna återförda på ditt kort i butik. Du måste dock alltid betala fakturan du fått.

Rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas ej över till annan vara.

Retur via webbshoppen (tillkommer 39 kronor i returfrakt)

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 14 dagar, efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. Använda originalemballaget då det finns en oanvänd tejpremsa på den för returer. Kryssa i orsak till retur på den bifogade följesedeln. Använd den förbetalda returadresssedeln och sätt den över adressetiketten på orginalemballaget.  När du använder den bifogade retursedeln debiteras du en fraktkostnad på 39 kronor i avgift som regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur kontakta Flash kundtjänst webshop@flashab.se.

Så snart din retur blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning, senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur.

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

Flash löser inte ut returnerade varor mot postförskott.

Har du betalt med kontokort i webshoppen kommer pengarna att sättas in på ditt konto 2-3 bankdagar från det att Flash mottagit din retur. Återbetalning görs till det kort som användes vid köpet via DIBS. Flash sparar aldrig dina kortuppgifter. All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL).

Har du betalt mot faktura erhåller du en ny faktura inom 2 - 3  arbetsdagar, från det att Flash mottagit din retur, som ersätter den ursprungliga fakturan.

Vid återbetalning av returer gör vi alltid avdrag med 39 kr för returfrakt.

Byte

Byte kan endast göras i någon av Flash butikerna inom 14 dagar efter att varan aviserats och finns tillgänglig hos leveransombud.  Följesedel som medföljer varan vid leverans medtages till butik. Varan skall återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med etiketter kvar på varan. Närmaste butik finner du här.

Reklamationer

Vi vill att alla våra kunder skall bli 100% nöjda med sitt köp. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta Flash kundtjänst så snart felet upptäcks. Vid reklamation använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, skriv orsaken till reklamationen. Vi står självklart för returfrakten vid en av oss godkänd reklamation. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Flash. Skriv gärna anledningen till retur på paketet. Så snart din reklamation blivit administrerad får du en bekräftelse via mejl. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning, senast 5 dagar från mottagandet.

Självklart kan du också reklamera varan i någon av våra butiker, här kan du hitta din närmaste butik. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln och retursedel (som du fick med i leveransen) till butiken när du reklamerar varan.

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte reklamera den via vår webshop.

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras en avgift på 120 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Vi rekommenderar att du löser ut paketet och därefter returnerar det för att slippa debiteras därefter.