Ångerrätt & reklamation

Returer & reklamation

Öppet Köp / Ångerrätt

Flash tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning.

Retur i butik (inga avgifter tillkommer)

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 14 dagar efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. För att slippa returfrakt rekommenderar vi att du returnerar varan i någon av våra butiker, din närmaste butik hittar du här. Du ska alltid ha med dig följesedeln (som du fick med leveransen) samt retursedeln till butiken när du returnerar varan. Ditt återköp kommer att bli registrerat i butiken, och din återbetalning kommer att bli behandlad från Flash Servicekontor. Har du betalt med faktura ändras den till rätt belopp och du får en ny på mail. Har du betalat med kort blir du återbetalad inom 2-3 bankdagar.

Rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas ej över till annan vara.

Retur via webshopen (tillkommer 39 kronor i returfrakt)

Beställd och oanvänd vara kan returneras i oförändrat skick inom 14 dagar, efter att varan finns att hämta på utlämningsstället. Använda originalemballaget då det finns en oanvänd tejpremsa på den för returer. I leveransen medföljde en retur/reklamationssedel. Denna ska fyllas i med: beställningsnummer, kundnummer, artikelnummer på de returnerade plaggen samt antal. Använd den förbetalda returadresssedeln och sätt den över adressetiketten på orginalemballaget.  När du använder den bifogade retursedeln debiteras du en fraktkostnad på 39 kronor i avgift som regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur kontakta Flash kundtjänst flash@lundfashion.se.

Senast 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning. Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte returnera den via vår webshop.

Flash löser inte ut returnerade varor mot postförskott.

Har du betalt med kontokort i webshop kommer pengarna att sättas in på ditt konto 3-4 bankdagar från det att Flash mottagit din retur. Återbetalning görs till det kort som användes vid köpet via Klarna Checkout. Flash sparar aldrig dina kortuppgifter. All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL).

Har du betalt mot faktura erhåller du ett mail senast 5 arbetsdagar från det att Flash mottagit din retur. Du kommer att få en ny faktura som ersätter den ursprungliga.

Har du redan betalt den ursprungliga fakturan ber vi dig kontakta kundtjänst.

Har du delreturnerat din order erhåller du ett mail senast 5 arbetsdagar från det att Flash mottagit din retur. Har du valt att betala med kort sätts retursumma in på ditt konto. Har du valt att betala mot faktura skall du inte betala din första faktura. Du får en ny faktura via mail som ersätter den ursprungliga fakturan.

Vid återbetalning av returer gör vi alltid avdrag med 39 kr för returfrakt.

Byte

Byte av färg eller storlek i samma modell kan endast göras i någon av Flash butikerna inom 14 dagar efter att varan aviserats och finns tillgänglig hos leveransombud. Om man i butik vill byta till en helt annan vara kommer bytet behandlas som en retur, därefter får kunden köpa plagget som kunden vill ha istället. Följesedel som medföljer varan vid leverans medtages till butik. Varan skall återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med etiketter kvar på varan. Närmaste butik finner du här.

Reklamationer

Vi vill att alla våra kunder skall bli 100% nöjda med sitt köp. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta Flash kundtjänst så snart felet upptäcks. Vid reklamation använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, skriv orsaken till reklamationen. Vi står självklart för returfrakten vid en av oss godkänd reklamation. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Flash. Skriv gärna anledningen till retur på paketet. Så snart din reklamation blivit administrerad får du en bekräftelse via mejl. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning, senast 5 dagar från mottagandet.

Självklart kan du också reklamera varan i någon av våra butiker, här kan du hitta din närmaste butik. Tänk på att du måste ha med dig följesedeln och retursedel (som du fick med i leveransen) till butiken när du reklamerar varan.

Har du köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte reklamera den via vår webshop.

Outlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket inom 14 dagar, debiteras en avgift på 120 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret. Vi rekommenderar att du löser ut paketet och därefter returnerar det för att slippa debiteras därefter.